Tävlingssajt och gömda ledtrådar. Liseberg och Universeum gör Göteborg till ett stort besöksmål för semestrande barnfamiljer. Nu ska en sommarkampanj – Go:play and stay – få familjerna att upptäcka att Göteborg är lekfullare än så. Kampanjen vänder sig till svenska, norska och danska barnfamiljer.

– Vi vet att kännedomen om Göteborg som destination redan är bred, och vi vill få familjerna att ytterligare förstå hur mycket det finns att göra här, och därför stanna längre, säger Niclas Eklund, projektledare på Göteborg & Co.

Kan delta i Expedition Göteborg
Samtidigt som kampanjsajten Go:play and stay lanseras på svenska, norska och danska, görs ett reklamutskick till ett 540.000 svenska och 160.000 norska familjer. Tanken är att presentera Göteborg på ett nytt och lekfullt sätt.

– På vår kampanjsajt kan alla testa sina Göteborgskunskaper och utmana kompisar i Vem vill bli göteborgare? När familjerna kommer hit i sommar, kan de delta i Expedition Göteborg, och när de letar gömda ledtrådar med hjälp av en spelplan, hittar de samtidigt nya spännande platser i staden, säger Niclas Eklund.

Sommarkampanjen är ett samarbete mellan Liseberg, Universeum, Stena Line, Storhotellgruppen, Göteborgshotellen och Göteborg & Co.