Vårt Göteborg – Göteborgs Stads nyhetstidning

Trafik

[Publicerad 2006-02-01]

Lättare få svar hos Västtrafik med ett enda telefonnummer

Glöm Tidpunkten och Synpunkten, från och med måndag den 6 februari slår Västtrafik ihop sina två upplysningstelefoner till ett enda nummer. Tanken är resenärerna snabbare ska få svar på frågor och kunna lämna synpunkter på kollektivtrafiken.

– Alla tidigare tjänster som vi erbjudit finns kvar och det förenklar att ha ett telefonnummer och samma öppettider för telefonupplysning, säger Maria Holmström, försäljningschef på Västtrafik.

De som svarar på kundtjänsten sitter utspridda i Uddevalla, Borås, Skövde och Göteborg. Västtrafik ser nu över rutinerna så att kunderna får samma bemötande i hela regionen.

Fotnot:
Numret att lägga på minnet är 0771-41 43 00


Gilla och följ Vårt Göteborg

Vårt Göteborgs nyhetsbrev

Nyheter från Göteborgs Stad varje vardag. Prenumerera här

Gamla Göteborg

Beslut i kommunstyrelsen

Göteborgs Stads servicepolicy, återremiss för ärendet om projekt Skeppsbron samt återremiss för om- och tillbyggnaden av Sjöfartsmuseet var något av det som kommunstyrelsen beslutade om onsdag 6 februari. som kommunstyrelsen beslutade om onsdag 6 februari. Läs kommunstyrelsens notiser här!

Se kommunfullmäktiges webbsändning 31 januari

Stadsutveckling Göteborg

En grön och nära storstad för alla – läs om stadsutvecklingen på sajten Stadsutveckling Göteborg.

Göteborgs Stads kalendarium

Sök bland Göteborgs Stads små och stora aktiviteter i Göteborgs stads kalendarium – klicka här!

Göteborgs officiella besöksguide - Go:teborg.com

Vad är på gång i Göteborg? Hitta evenemang, restauranger och boende i Göteborgs officiella besöksguide

 

Länkar

Vårt Göteborgs länksamling