Åter igen har Renova prisats för sin kundservice i SM i telefoni. Den här gången blev det en delad andraplacering i klassen !Bästa Contact Center – Miljö och energi". Det är samma klass som de vann för tre år sedan.

Vid två tillfällen har Renova kunnat titulera sig svenska mästare i kundservice och telefoni. Den här gången, när priserna för 2007 delades ut, fick Renova nöja sig med en andraplacering.

Men även en andraplats är ett gott betyg och Kajsa Lager, som är lagledare på kundservice, är glad över att hennes ”gäng” än en gång har uppmärksammats för sitt arbete.

Roligt på jobbet

– Mycket handlar om att vi hela tiden utvecklar oss. Under 2007 har vi haft individuell coaching och utbildning, vilket jag tror är väldigt viktigt. Men det viktigaste av allt är att vi är ett gott gäng som har roligt på jobbet. Vi stöttar varandra och har kul tillsammans, säger hon.

Vann klassen gjorde Dala Kraft AB. Telge Energi försäljning AB delade andraplatsen.

SM i telefoni arrangeras varje år av Q Survey som ringer 200 anonyma samtal till alla företag som anmält sig tävlingen. Det som bedöms är bland annat bemötande och effektivitet.