En lycklig vinnare av erfarenhetsplatsen som eventpromotor på Liseberg är utsedd. Emelie Lundborg är Framtidskampens andra vinnare och på måndag tävlar Göteborgs 16-24 åringar om en plats på Essoell Reklambyrå.

Framtidskampens andra vinnare är korad. Emelie Lundborg hade de mest kreativa och intressanta idéerna om hur Liseberg ska marknadsföra sina evenemang. Priset är att omsätta idéerna till verklighet.

Nästa plats är på en reklambyrå

På måndag fortsätter tävlingen om erfarenhet. På tur står Essoell reklambyrå och erfarenhetsplatsen som internet- och beteendeexpert.

För att ta hem första platsen ska de tävlande ha den bästa lösningen på en ännu hemlig uppgift, relaterad till Essoell och erfarenhetsplatsen. Men innan någon kan kalla sig vinnare, eller ens börja lösa uppgiften, måste den hittas.

7F92.jpgNågonstans i Göteborg står en person med 20 kuvert som innehåller uppgiften.

Ledtrådar om var personen befinner sig släpps en gång i timmen på Upp!:s facebooksida, facebook.se/uppgoteborg, från och med klockan 9.00 på morgonen.

När 20 personer har hittat kuverten har de till klockan 12.00 på tisdag på sig att lösa uppgiften. Personen med bästa lösningen vinner.

Två platser står på spel varje vecka i november

Efter Essoell är det en erfarenhetsplats som transport- industri- och miljöutredare på WSP som står på tur.

Sedan väntar ytterligare sex företag. Företagen är GöteborgsOperan, Sodexo, Volvo, Renova, Lindex och Schenker.

Två gånger i veckan mellan 1 november till 1 december kommer det tävlas om erfarenhetsplatser. De som kan delta i Framtidskampen är karriärsugna 16-24 åringar skrivna i Göteborg.