En lycklig vinnare av erfarenhetsplatsen som internet- och beteendeexpert på Essoell Reklambyrå är utsedd. Jens Hendar 19 år är Framtidskampens tredje vinnare och på onsdag tävlar Göteborgs 16-24 åringar om en plats på WSP.

Framtidskampens tredje vinnare är korad. Jens Hendar hade de mest kreativa idéerna om hur jeans kan marknadsföras i sociala medier. Priset är en erfarenhetsplats på Essoell Reklambyrå.

Tävlingen fortsätter på onsdag

På onsdag fortsätter tävlingen om erfarenhet. På tur står WSP och erfarenhetsplatsen som transport- industri- och miljöutredare.

För att ta hem första platsen ska de tävlande ha den bästa lösningen på en ännu hemlig uppgift, relaterad till WSP och erfarenhetsplatsen. Men innan någon kan kalla sig vinnare, eller ens börja lösa uppgiften, måste den hittas.

Någonstans i Göteborg står en person med 20 kuvert som innehåller uppgiften. Ledtrådar om var personen befinner sig släpps en gång i timmen på Upp!s facebooksida, facebook.se/uppgoteborg, från och med klockan 9.00 på morgonen. När 20 personer har hittat kuverten har de till klockan 12.00 på torsdag på sig att lösa uppgiften. Personen med bästa lösningen vinner.

Efter WSP är det en erfarenhetsplats som dansmarknadsförare på Göteborgsoperan som står på tur.

Platser på spel hela november

Sedan väntar ytterligare fem företag, Sodexo, Volvo, Renova, Lindex och Schenker.

Två gånger i veckan mellan 1 november till 1 december kommer det tävlas om erfarenhetsplatser.

De som kan delta i Framtidskampen är karriärsugna 16-24 åringar skrivna i Göteborg. För vissa av erfarenhetsplatser krävs det enligt företagens policy att deltagaren är minst 18 år.