Göteborgs Stad hävdar sig bra som attraktiv arbetsgivare inför studenter och unga akademiker. Det visar företaget Universums undersökning. Nu har koordinator Lisbeth Årsbog och Göteborgs Stad fått pris som "årets nykomling" för sina insatser.
Lisbeth Årsbog arbetar på stadskansliet med att marknadsföra Göteborgs Stad som arbetsgivare.
Redan förra året fick hon bevis på att arbetet var framgångsrikt. Då tog Göteborg en bra placering på Universums företagsbarometer över Sveriges populäraste arbetsgivare – framröstad av studenter inom teknik, data/IT och ekonomi.
– I konkurrens med flera olika stora företag inom näringslivet lyckades vi i år ta oss in på topp-30. Landets systemvetarstudenter rankar Göteborgs Stad som nummer 27, säger Lisbeth Årsbog.
”Ett makalöst jobb”
Det är för de här framgångarna Lisbeth Årsbog tilldelas Universums ”Employer Branding”-pris i kategorin ”årets nykomling”. Enligt juryns motivering har hon ”gjort ett makalöst jobb på Sveriges duktigaste kommun”.
– Priset är ett kvitto på att jag har gjort ett bra jobb, samtidigt som det ger god publicitet åt Göteborgs Stad. Det fungerar som ytterligare en del i marknadsföringen, säger hon.
På torsdagen var Lisbeth Årsbog i Stockholm för att ta emot priset i form av ett diplom.