Bergsjön bäst på jämställdhet
Den här artikeln publicerades 2003-03-14 och kan ha hunnit bli inaktuell.
Tävlingen är en utlöpare av den utbildning för kvalitetshöjning av jämställdhetsplaner inom Göteborgs Stad som startade i maj 2001. Tävlingen kommer att permanentas och genomföras årligen eftersom arbetet för högre kvalitet i jämställdhetsplanerna fortgår.
Tävlingen var öppen för alla kommunala bolag och förvaltningar. Tolv av de tävlande bidragen gick till final och skickades till jämställdhetsombudsmannen (JämO) för bedömning.
I JämO:s motivering beskrivs bidragens kvalitet som ”överraskande god” och man anser också att ”det är helt tydligt att Göteborgs Stad arbetar aktivt och målmedvetet med jämställdhetsfrågor”.
Prisutdelning sker torsdagen den 20 mars hos SDF Bergsjön. Representanter från förvaltningen, kommunalrådet Eva Olofsson (v), tf stadsdirektör Catarina Dahlöf och Lars-Åke Eliasson, chef för organisationsutvecklingsenheten på stadskansliet, deltar.