Biskopsgårdens företagsmässa lyfter fram lokalt näringsliv
Mässan är både tänkt att förse företagare med användbar information och att lyfta fram det lokala näringslivets betydelse i stadsdelen.
– Det viktigaste är att besökarna får svar på sina frågor. Att de får ut något konkret av mässan. Det är grunden, det är därför vi har den, säger Rosie Rothstein vid Biskopsgårdens stadsdelsförvaltning.
– Men vi vill också få upp entreprenörskapet. En stadsdel måste innehålla både offentlig verksamhet, föreningsliv och ett lokalt näringsliv. Om det inte finns så dör stadsdelen. Och det räcker inte bara med detaljhandel.
Red Top invigningstalar
På mässan finns rådgivare som kostnadsfritt svarar på frågor om patent- och bolagsregistrering, finansieringsmöjligheter, skatteregler och mycket mer.
Mässan äger rum i Folkets hus på Vårväderstorget mellan klockan 11 och 16. Den invigs av Red Top, producent inom nöjesbranschen och själv uppvuxen i Biskopsgården.
Mässan är en del av Tillväxt Biskopsgården, ett EU-projekt som pågår 2009 till 2012 och där bland annat Biskopsgårdens företagsrådgivning ingår.