Den här artikeln publicerades 2003-01-20 och kan ha hunnit bli inaktuell.
– Det här betyder att allt fler behöver engagera sig och delta i olika slags miljöarbete. Genom att arrangera konferensen ”Vem bryr sig?” vill vi få olika aktörer att diskutera hur vi kan nå ett bredare engagemang, säger Kristina Jonäng, ordförande i Västra Götalandsregionens beredningsgrupp för miljö.
Frågor som ska diskuteras är demokrati och medborgarinflytande och företagens roll i den regionala miljöutvecklingen. Bland dem som deltar i konferensen finns Lennart Daléus, VD för Greenpeace Norden, och Karl-Henrik Robért, ordförande i ”Det Naturliga Steget”.
– I Västra Götaland finns en hög medvetenhet om att en god miljö behövs för en fortsatt välfärd. Det finns redan ett stort engagemang, men det behövs ett bredare deltagande för att förnya miljöarbetet, säger Kristina Jonäng.