− De som varit nöjda har uttryckt att de upplevt föraren som trevlig, glad, tillmötesgående vid problem och frågor, att föraren hälsade och gjorde ett bra jobb, säger Lena Sävstam Fennvik, kommunikationschef på Göteborgs Spårvägar.
Fyra undersökningar om året
Undersökningen genomfördes i början av december och 716 resenärer fick svara på frågor. Det handlar om hur nöjda resenärerna är med sin senaste resa och Göteborgs Spårvägar genomför liknande intervjuer fyra gånger om året. Förra gången var i september månad.
Allra nöjdast var de som reste med spårvagn. Av dem var det 94 procent som tyckte att bemötandet varit bra. Jämfört med september är det en ökning med 13 procentenheter.
Missnöje med ryckig körning
De sammanlagt sju procent som svarade att de inte var nöjda hade främst synpunkter på ryckig körning, att föraren hade ett otrevligt tilltal eller inte hade hälsat.
− Att hälsandet kommenteras både av dem som är nöjda och de som inte är det, visar hur viktigt det är att känna sig sedd när man kliver ombord, säger Lena Sävstam Fennvik.