2022-11-09 | 1 min läsning

Göteborgsprofiler i kampanj för prao

Det behövs fler praoplatser hos företag i Göteborgsregionen. Nu ska kampanjen Mitt bästa praominne belysa praktikformen som en viktig del av kompetensförsörjningen. Genom att låta kända Göteborgsprofiler och företagsledare berätta om sina praominnen är tanken att arbetsgivare ska uppmuntras att ta emot skolungdomar.

Det är Göteborgsregionens skola-arbetslivsråd och Näringslivsgruppen Göteborg & Co som står bakom kampanjen där musikern Lasse Kronér, stjärnkocken Håkan Thörnström och Got Events vd, Lotta Nibell, med flera deltar.

”Framtidstro genom prao”

– Prao är ett perfekt sätt att synliggöra sin verksamhet. Som arbetsgivare får man inte bara chans att säkra framtida kompetens, man får även tillfälle att faktiskt träffa den unga generationen och visa dem olika framtidsmöjligheter, säger Lena Sjöstrand, projektledare på Göteborgsregionen.

Kampanjen visas i sociala medier under hösten och görs bland annat som en del av satsningen ”Framtidstro genom prao”, som Göteborgsregionen driver i samarbete med Näringslivsgruppen och 400-årsjubileum på Göteborg & Co.



Prenumerera så du inte missar något nytt!