Schackturnén lockade spelare i alla åldrar. Foto: Göteborgslokaler

2020-08-24 | 1 min läsning

Många ville spela schack på torgen

Sommarens mindre schackturné till olika stadsdelstorg i Göteborg blev lyckad. Både barn och pensionärer var med och spelade och många medaljer delades ut.

Den här artikeln publicerades 2020-08-24 och kan ha hunnit bli inaktuell.

Många av de planerade aktiviteterna på Göteborgslokalers torg har fått ställas in på grund av covid-19-pandemin. Men en mindre schackturné har arrangerats under några veckor i sommar tillsammans med Göteborgs äldsta schackklubb Manhem.

– Det är roligt att så många visar intresse för just schack, ett spel som verkligen kan knyta samman människor från olika bakgrunder och generationer, säger Samira Ajanovic, centrumutvecklare och initiativtagare, som också berättar att de också haft väldigt tur med vädret.



Prenumerera så du inte missar något nytt!