2017-06-02 | 2 min läsning

    Silver till tidningen Vårt Göteborg

    Tidningen Vårt Göteborg, som ges ut av Göteborgs Stad, har tagit silver i Swedish Content Awards 2017 – en tävling som bland annat lyfter fram kundtidningar av god kvalitet.

    Vårt Göteborg tävlade i kategorin offentlig sektor och de övriga tre nominerade i denna grupp var Utbildningsradion, Polismyndigheten och SOS Alarm.

    Swedish Content Awards hette tidigare Guldbladet och belönar de bästa produktionerna inom det som kallas content marketing – bland annat webbplatser, videor, redaktionella appar, redaktionella event, kundtidningar, års- och hållbarhetsredovisningar, medlemstidningar, interntidningar, uppdragsböcker, podcasts och sociala medier.

    Samhällsinformation
    Tidningen Vårt Göteborg är klassad som samhällsinformation och delas ut gratis fyra gånger per år till alla hushåll i Göteborg. Uppdraget är att berätta om vad som händer i Göteborgs Stad, hur staden utvecklas, vilken service som erbjuds och hur den fungerar – men också vad som inte fungerar och
    hur staden jobbar för att göra det bättre.

    Helena Mehner är kommunikationsdirektör i Göteborgs Stad och ansvarig utgivare:

    – Det är roligt att tidningen Vårt Göteborg i konkurrens med annan samhällsinformation bedöms hålla en god kvalitet. Vi ser det som ett kvitto på att vi gör ett professionellt jobb.

    – Om vi lyckas nå ut till läsarna och de känner att de kan ha nytta av informationen i tidningen, så är det positivt. Vi hoppas att tidningen kan bidra till att göteborgarna känner sig välinformerade och förstår hur de själva kan vara med och påverka.



      Prenumerera så du inte missar något nytt!