Den här artikeln publicerades 2002-05-22 och kan ha hunnit bli inaktuell.
– Jag tycker att det är så underbart roligt med akvarell själv. Det är så förfärligt dåligt ställt med akvarellmålning i stan. Många lärare har stoppat undan akvarellfärgerna i nåt skåp, säger Rune Magnusson.
Alla skolor i hela Göteborg, från sexårsverksamhet till gymnasium, har fått delta. Av alla bidrag väljs sedan ett från varje årskurs och stadsdelsförvaltning. Dessa elever får sedan komma till finalen.
Alla får diplom
I årets upplaga deltar ett 50-tal elever från de flesta stadsdelar i finalmålningen som sker på Sjumilaskolan på torsdag och fredag denna vecka. Alla som deltar i finalen får diplom och kan kalla sig ”Göteborgsmästare i akvarellmålning 2002”.