Motorvägen vid Kallebäcksmotet

Trafiken från E6 söderut mot Kallebäck och väg 40 påverkas av bro- och räckesarbeten från den 30 april. Foto: Trafik Göteborg.

2025-04-24 | 1 min läsning

Stor påverkan på trafiken vid Kallebäcksmotet

Från den 30 april kommer det att vara stor påverkan på trafiken vid Kallebäcksmotet. Trafiken mot Kallebäck leds om och det är ökad risk för köer på E6 söderut mot väg 40.

Längs E6 vid Kallebäcksmotet kommer bro- och räckesarbeten att påverka trafiken fram till oktober. 

Från den 30 april klockan 20:00 till 1 maj klockan 09:00 stängs avfarten helt mot väg 40 och Kallebäck/Sankt Sigfrids plan från E6 söderut. Under tiden leds trafiken om via Lackarebäcksmotet där man får vända. Följ skyltningen och räkna med längre restider. 

Trafiken mot Kallebäck leds om 

Därefter, från den 1 maj, är endast ett av två körfält öppet på avfarten mot väg 40. Avfarten upp mot Kallebäck och Sankt Sigfrids plan är fortsatt helt avstängd och trafiken leds fortsatt om via Lackarebäcksmotet. 

Håll koll i appen 

Trafikomläggningarna innebär stor risk för köer i trafiken på E6 söderut. Res därför i god tid om du kör bil eller åker buss och undvik att resa under rusningstid om du kan. 

Ett tips är att ladda ner Trafiken.nu-appen. I den kan du följa trafikläget i realtid och se var köerna är just nu.  



Prenumerera så du inte missar något nytt!