Storstadssatsningen i Göteborg får 77,5 miljoner kronor
Den här artikeln publicerades 2002-06-06 och kan ha hunnit bli inaktuell.
– Det är viktigt att vi kan fortsätta vårt gemensamma arbete för ökad sysselsättning, utbildning och delaktighet. Tillsammans kan vi nu fortsätta utvecklingsarbetet i de fyra stadsdelarna, för att förbättra integrationen, säger statsrådet Mona Sahlin.
Sedan tidigare har projektet fått 104 miljoner kronor från staten. Nu skjuts det till ytterligare pengar som ska användas under året. Kommunstyrelsen i Göteborg har sedan tidigare godkänt revideringen av det lokala utvecklingsavtalet som första gången tecknades mellan staten och Göteborg förra året.
Under den första finansieringsperioden som staten sköt till pengar gick inte alla medel åt. De ska nu användas under resten av året.