2002-05-03 | 1 min läsning

Utställning av ungdomar ska öka användande av cykelhjälm

För att öka användandet av cykelhjälm och reflexer har elever på Munkebäcksgymnasiet sammanställt en utställning med reklamfilmer, affischer och dekaler på Göteborgs Stadsmuseum. Utställningen är en del i ett projekt där eleverna samarbetar med NTF Väst.

I utställningen visas ett digitalt säljbrev som en elevgrupp gjort där företag erbjuds att sätta sin logo på reflexer. Säljbrevets rubrik ”Ditt företag kan rädda liv” ska få företagen att nappa på deras förslag. Det är också bra reklam för företagen.

Ytterligare en elevgrupp har gjort personliga hjälmar för att visa att hjälmar kan vara kreativa och ge uttryck för bärarens personlighet. Dessa kommer att visas på en cykelhjälmmodevisning i samband med utställningens invigning.

Invigningen av utställningen sker den 3 maj och utställningen pågår fram till den 20 maj.



Prenumerera så du inte missar något nytt!