2002-04-23 | 1 min läsning

Västsvensk fotbollsturnering samlar 3.000 elever

Klockan nio startar de första matcherna i Energikicken, en fotbollsturnering för mellanstadieelever i Västsverige. Turneringen har i år samlat 105 lag med sammanlagt 3.000 elever. Finalen spelas på Nya Ullevi, som förmatch vid derbyt mellan ÖIS och IFK Göteborg den 8 maj.

Den här artikeln publicerades 2002-04-23 och kan ha hunnit bli inaktuell.

Turneringen varar i fem dagar och är uppdelad på tre tillfällen. Första omgången 23-25 april och semifinaler den 7 maj.

Bakom Energikicken står Göteborg Energi och IFK Göteborg.



Prenumerera så du inte missar något nytt!