Hashtagga på Instagram. Under fastighetsmässan Mipim i Frankrike tar Business Region Göteborg Instagram till hjälp för att få in liv, rörelse och Göteborgsvardag i montern. Med mypieceofgothenburg kan göteborgarnas bilder hamna på en skärm i Cannes.

Läs också: Miljonregionen Göteborg visar upp sig på fastighetsmässan i Cannes [2017-03-13]

Representanter från Göteborgs Stad och 27 företag från Göteborgsregionen åker till mässan i Cannes, 14–17 mars, för att marknadsföra sig och skapa affärer. Göteborgarna som stannar hemma kan medverka på Mipim genom att instagramma sina bilder under hasthaggen #mypieceofgothenburg.

I montern kommer det att finnas en fotoautomat där besökarna kan fota sig själva i Göteborgsmiljö. Bilderna blandas med dem från Göteborg och visas i flödet på en skärm i montern.

Mer liv och rörelse bland de stela husmodellerna
– Vi vill ha människor från Göteborg på bilderna, kanske lite annorlunda miljöer och vardagsbilder. Vi vill få in liv och rörelse bland de andra mer stela husmodellerna, säger Kenny Genborg, kommunikationschef Business Region Göteborg.

Det krävs att Instagramanvändarna har ett öppet konto för att bilderna ska kunna visas offentligt.