Guidar från spårvagnen. Västtrafiks nya sightseeingapp vann snabbt resenärernas gillande. På tisdagen vann den också guld i reklamtävlingen Guldägget, och på Västtrafik funderar man redan på nästa steg för den populära appen.
Guldägget är reklambranschens stora och prestigefyllda tävling som prisar det gångna årets bästa kampanjer. Den 51:a upplagan av Guldägget spred glitter och glamour över en rad satsningar. Bland dem: Västtrafiks och reklambyrån Forsman & Bodenfors sightseeing-app.
– Vi är väldigt glada och stolta, säger Maria Björner Brauer som är chef för marknad och försäljning på Västtrafik.
På svenska och engelska
Det var i juni förra året som den nya appen ”spårvagnssightseeing” lanserades. Via GPS–teknologi kan app-användaren från spårvagnsfönstret låta sig guidas runt i Göteborg.
Dessutom erbjuder appen information om hur man enklast betalar sin resa. Appen, som finns på både svenska och engelska, har redan väckt internationellt intresse och Västtrafik ser flera möjligheter att utveckla den ytterligare.